27/4; onsdag

Jag kom hem ikväll - efter en jobbdag med bra diskussion med elever om alkohol, beroende, tobak, en hel del rättning och som slutade med att jag inte visste om jag hade skickat ett mail till fel person. Skulle skicka en prövning till en rektor - och när jag tittar på tråden vet jag inte om eleven oxå har fått den. Ringer IT som inte kunde hjälpa mig - eller reda ut det åt mig... Ibland går det för snabbt... Jag ringer en lärare som jag vet har eleven - hon lovade att kolla med eleven på fredag...
Jag kom hem - Klara hade börjat med maten. Hon skulle iväg på fotboll. Jag fortsatte med maten. Efter maten gick killarna och jag ut med Myggan. En sakta promenad. Jag gick mestadels tyst. Njöt av att lyssna på killarnas diskussioner, hur de hjälpte varandra i bäcken och upp på stenen och frågade om det gick bra när den andre trillade, tittade när de studerad käken från ett dött djur - det kanske var en dinosaurie eller ett vildsvin... - jag kände solens strålar värma mig efter snöfall, regn och hagelskurar. Jag mumlade till svar, log lågmält - kände hur energin sakta återkom i min trötta kropp...
Anders är och spelar golf. Ikväll väntar gympa. Jag är brutalt tillbaka i det vi kallar vardagen. Ett besök hos tandläkaren som konstaterade att två visdomständer växer rakt in i de andra tänderna och måste dras ut för att inte skada dem. Jag är tillbaka efter en fantastisk resa som bevisade det jag hoppades på - att alla mina timmar på Barons rygg har gett resultat. Han fick best conditions - kanske det finaste priset för mig. Aldrig har jag sett honom se så fräsch ut efter en 16milstävling. Min känsla stämde. Han var i fin form.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback