25/8; torsdag

Jag njuter av en ledig torsdag. Tanken har slagit mig ett par gånger idag att jag borde hämta min dator. Jag har motat impulsen med att städa, moppa, skura, tvätta, laga mat, klippa gräs, göra fruktsallad, måla naglarna, diska, bada hund, klippa klor, gå promenad, ta salva på getingstick...
Jag njuter av känslan av rena, skurade golv - känslan är så kort.
Och trots att jag har lovat mig att inte säga det - så hör jag orden "snälla, ni måste väl inte gå in med skorna...",...
Jag sväljer orden. Och torkar igen.
Jag njuter av att mina barn är där de vill - Sigge med en vän, klara på innebandyturnering och för en stund sedan knackade en klasskompis till linus på och frågade om han ville följa med...
Jag tänker på pojken jag träffade i skolan - han var ny. En trasig själ. Som började gråta. Skolan var stor. Dagen var lång. Pojken var ensam.
Jag drömmer om en ridtur - bland de förrädiska ljungplantorna. Men inser att allt har sin tid... En annan dag... En annan tid...
Jag njuter i solen. Vilar i känslan. Tyvärr är den kort. Jag har en förmåga att resa mig - så fort jag har satt mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback