8/8; måndag

Hemma. Kaffe och kantarellmacka.jag har sovit i min egen säng efter några nätter i bil och transport. Kallt. Lite sömn...

Men oxå glädje. Och sorg. En sak i taget.
På fredagen red jag en runda på baron. Han kändes bra. Pigg. Enormt fin natur.

Vi förberedde grindar, rekade groomställen och förbesiktigade.

Alla svenska hästar gick igenom utan anmärkningar. Laget som skulle representera Sverige togs ut. Ett par timmar senare när jag och Jenny kom in i stallet fick en svensk häst "panik", sprang runt i boxen. Jag kallade på veterinär. De var snabbt på plats. Men innan de kom hade Sokrates fallit ner. Han dog. Och efter en obduktion visade det sig att han hade fått en massiv hjärnblödning. Ingen hade kunnat göra något. Veterinärerna och arrangörerna var proffsiga. Det fanns mycket som var tur i oturen. Men det var makabert. Alla tankar till Camilla. Att gå från att vara uttagen till landslaget till att ha en död häst på en timme... Vi sov lite den natten...
Tävlingen gick bra. Baron - hästen som i te är byggd för att springa - levererade återigen. Sexa individuellt och guld med laget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback