18/2; torsdag

Ledig dag... Blåbärslopp på dagis - alla fick komma, även de som var lediga. Med föräldrar. Sigge ville. Och sen ville han inte. För att ändra sig två minuter efter loppets start. Vi skyndade iväg. Tandborsten i farten. Mjukisbrallor på. Mössa på huvudet. Vi kom. Vi sprang. Vi  sprang i fatt några. Vi kom i mål. Fick medalj. Och blåbärssoppa. 
Och så har jag packat. Lite i alla fall. Lagt fram. Inget nerpackat. Allt ligger framme... 


Stekt pannkakor. Kört uppletande med myggan. 
Hämtade klara. Killarna hos morfar. Handlade. 
Kom hem och lagade mat. Lämnade Linus på fotboll. 
Föräldramöte. Det tog längre tid än väntat. Anders och klara på innebandy. Farmor och farfar fick ställa upp. När jag kom hem. För sent. För trött. Och cmore inte kunde leverera hockey. Och Linus inte hade duschat. Och Sigge inte gått och lagt sig. Då blev jag ännu tröttare. In med Linus i duschen. Snabbt upp med Sigge. Och sedan Linus. Nu har jag kraschat i soffan. 
Det var den lediga dan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback