9/2; tisdag

En läskig lapp på dagis - finns det något läskigare än lappar på dagis - "nu härjar magsjukan"... Som om jag inte visste. Det är vabruari. Jag vet att det härjar influensor, förkylningar, kräkningar, springmask och "younameit"... - precis som jag vet att man ska luskamma i augusti... Ingen blir gladare av lappen. Vad ska jag göra åt det - det jag vill göra är att riva ner lappen, vända, springa hem och gömma oss och komma tillbaka framåt våren... Men det går inte. Och när jag har lämnat barnet på dagis, tar jag i en dörr till ICA... Smittor härjar överallt. Jag Vet. Jag behöver inte bli mer upplyst. TMI. Det enda lappen bidrar med att jag känner efter. Kanske känner jag mig till och med sjuk långt innan det slår till... Vilket är onödigt. Man märker om man har magsjuka. Och man kan inte skydda sig. Låt oss leva - tills motsatsen är bevisad. Låt mig leva i "min ovisshet". I förnekelse. Låt mig förtränga tills det är ett faktum. Riv ner lapparna. Bränn dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback