10/7; söndag

Igår var en dag med fart och glädje - fånga dagen. Anders spelade golf. Vi följde med malmgrens till stan - sprang runt sjön och klättrade på hinderbanan.

Barnen besegrade höjder.
Barnen hjälptes åt.
Barnen sprang och parerade - tog nya vägar.
Barnen balanserade. Fokuserade.
barnen klättrade.
Barnen tog sig upp - och ner.
Barnen slängde sig ut - de levde på hoppet. Vågade. Vann.
Barnen höll i.
De sprang.

Jag såg allt det där som krävs i livet. Jag såg hur de ville, målmedvetandet i blicken. Jag såg hur de försökte. Hur de lyckades. Jag såg glädjen.
Och när jag sprang runt sjön kände jag att min kropp höll - att den var stark.
Väl hemma hämtade jag pappas elcykel för att åka på kalas hos Kim.

På kvällen var Olof med familj här. Mat. Prat. Bad.
Idag regnar det. Men jag har ridit en runda med Charlotte - vi hade inte träffats på ett år. Och snart väntar ettårsdagars för Alice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback