31/7; söndag

En ridtur på charmören inledde dagen - han var dock inte lika charmig idag. Planen var återigen ängen pga de dåliga skorna... Men innan vi ens hade hunnit ett varv hade han gjort två 360... Med hopp om att han nu hade sett allt det "otäcka" i de darrande asplövsgömmorna travade vi några varv... Men det otäcka blev otäckare och stegrades för varje varv, då jag beslutade mig helt enkelt för att ändra planen. Jag red ut en sväng och trotsade skorna. Då blev han lugn och vi galopperade i gott tempo. Trollen var som bortblåsta. Och jag tänker att det är lite så... Att vi inte är lika charmiga varje dag. Att vi ibland måste tänka om. Att vi ibland måste ta andra vägar än vi tänkt. Att vi måste parera, strukturera eller klappa medhårs... Försöka kompensera och förutse. Släta över... Skorna satt kvar. Lisa vs skor 5-0.

I övrigt har dagen fortsatt med bygge - tack alla inblandade. Och vi som inte bygger försöker ta tillfällen. "Passa på". Bada. När solen skiner.

Och så blev det trädgårdsträning hos Camilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback