7/7; torsdag

Jag läser minnen på Facebook - vad hände den här dagen åren innan? Igår var en milstolpe i mitt liv på många sätt. En dag jag minns genom åren...
Jag red hos Yvonne första gången. Och jag minns ridturen så väl. Baron. Amigo och Kim. Kims födelsedag. Hon fick en groda av Yvonne. Kanske skulle den bli en prins en vacker dag? Baron - lite på snedden... Rundan gick bra. Tills vi svängde upp på stallplanen och en katt hoppade ner från soptunnan och hästarna for iväg - ett litet test? Jag satt kvar. Den ridturen blev fler. Och genom åren har jag lärt känna hästarna och fantastiska människor. I vått och torrt. Oändliga mil och ord.
Ett annat minne från gårdagen var landslagslägret som jag fick rida för att Yvonne hade brutit foten. Så många resor vi har gjort - Tjeckien, Frankrike, Polen, Slovakien och runt om i Sverige.
Ett annat minne var att vår älskade hiho fick somna in efter lång och trogen tjänst - femton år är aktningsvärt!
Stimma insjuknade ett annat år - blev inlagd - men fick komma hem dagen efter. Troligtvis någon förgiftning.
Just nu sitter jag under en filt, myggan vid mina fötter, solen skiner, en kopp kaffe i handen - jag hade just tur... Jag hade satt på kaffe - en hel kanna - men eftersom vi har en aluminiumkanna så syns inte eventuellt innehåll. Plötsligt kom jag på att det kanske fanns kaffe sen gårdagen kvar i kannan eftersom vi inte var hemma igår. Jag slet mig från mig bok och gick in - i rätt tid. För att rädda Sigge iPad och Anders nya bok från kaffeöversvämningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback