14/6; tisdag

Idag stod städning på jobbschemat. Vi diskade, plockade undan, avslutade. Reflekterade. Loggade ut. 


På min runda med myggan gick jag och tänkte på att jag har blivit bättre på att koppla bort jobbet. Jag funderade över om jag har blivit luttrad? Oengagerad?  Eller gör jag det aldrig - det finns där, någonstans. I boken jag läser, i artikeln, i filmen, i mötet... Det är en del av mig. Integrerad till den grad att jag inte riktigt vet vad som var Lisa innan jag blev lärare. Men jag är så mycket mer än lärare. Mamma. Fru. Ryttare. Stalledräng. Matte. Hushållerska. Bloggersa. Städerska. Parkarbetare... Det finns så mycket som får mig att koppla av... Så mycket som gör mig glad. Så mycket som får mig att må bra. Som får mig mer i balans.  Så mycket som gör mig till Lisa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback