7/6; tisdag

Vaknar med en finne på läppen. Det såg ut som om jag hade fläskläpp... Jag kokar över sigges gröt - det blir kladdigt. 
Och en - eller två - sura söner... En kommer på precis när de ska gå att han vill ha shorts istället för långbyxor... Det är ju bara att hämta... Han hade inte hittat gympapåsen heller... Och glömt läxan... Irritation i lägret. Höjda röster. Trista ord. 
Lämnar på dagis och möter en annan mamma på parkeringen som direkt frågar om jag oxå hade haft en trist morgon - om jag oxå hade nedräkning i antal morgnar till sommarlovet... 
Det syntes så väl. 
Jag hade tagit över någon annans konflikt. Jag får inte det. Ska inte lägga mig i. Ska hålla rösten låg. Le. Hålla mig lugn. 
Vad har ni gjort på jobbet? Jag har väglett vid testning av olika tvålar, varav en som eleverna själva hade gjort. Testning av olika kondomer. De fick jämföra tre märken enligt tre valfria kriterier. 
Och dissikerat sill med två klasser. Återigen visar jag större tålamod och mer pedagogisk känslan på jobbet än hemma. 
Vad har ni gjort när ni kom hem? 
Jag har hjälpt Linus med läxan. 
Jag har lagat mat. Ris och kassler. Dammsugit. Gett blommorna vatten. Sorterat in en massa tvätt. Kört Linus till fotbollen. Tömt diskmaskinen. Och fyllt den igen. Och lagt in en maskin tvätt... Och än är inte dagen riktigt slut...

Kommentarer
Postat av: farmor

kommer fredag jag kan fixa lite kramar farmor

2016-06-07 @ 20:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback