24/5; tisdag

Inlåst på labbet mellan 10 och 16. Det tär på krafterna. Labb. Med dess risker. Det kräver koncentration. Några elever skrev prov. Dränerad på energi. Hämtar ett paket. Åker hem. Sigge är hos Oscar. Efter en stund kommer de. Linus är sällskapssjuk efter ett par ensamma timmar. Klara kommer. Anja kommer. Ut med sopor. Konstaterar fisk i matkassen - och jag som älskar och prisar matkassen i vanliga fall, förbannar den idag... Panerad kolja och bulgur, samt sallad och vit sås. Vad är det för fel på fiskpinnar? Fram med tre fat. Mjöl. Ägg. Ströbröd. Det gick snabbt. Lite för högt tonläge. Lite för hög puls. Linus och klara hann få i sig lite fisk innan fotbollsträning och fotbollsmatch. Lämnade dem på vallen. Röjde kökets kaos. Kokade en kopp kaffe. Tog En bit choklad - när jag skulle ta nästa undrade Sigge vad jag gjorde... Satte mig i solen. Musik. Andas. Andas igen. En stund. I livet. Innan fotbollsmatchen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback