gräsklippning

För att kunna klippa vår gräsmatta - måste man först samla ihop typ 3000 golfbollar - tur att jag är gift med en hyfsat duktig golfspelare som centrerar bollarna. Målet är att hamna i hålet i stubben... 



 tt köra gräsklippare är en Lisa för själen. Jag sjunger högt: " ÄR DET FEST!? FÅR MAN KOMMA? FÅR MAN TA MED SIG NÅGON? HUR MÅNGA? E D FEST!? SKA VI HÅNGLA? SLÄPP TILL NU DÅ, SLUTA KRÅNGLA! ..." Vad var det vi sa. När vi sträckte ut våra armar vad var det vi sa När vi två tittade ut ifrån berget vad var det vi skrek. När drömmar bar oss bortom stan å en dag ska vi härifrån. vi sa: vi ska ta över vi ska ta över världen vi ska bli stora vi ska bli mäktiga, ha ha och vi ska göra jorden hel ja vi ska göra vattnet rent och vi ska aldrig skada varandra mer. Och vi ska slåss.ja, vi ska slåss mot Goliat. så tro på mig för jag vet att du är modigast..." "Vad gör vi? Vi kör! Ett, två, tre, fanta å rosé En, två, tre, ge mig fanta å rosé En, två, tre, fanta å rosé En, två, tre, alla brudar ner på knä ..." "Skriv en bok som alla läser, ge pengar till ett institut. Gör en sång som barnen sjunger, när terminen tagit'slut. Sy upp en kollektion med kläder, ge ditt namn åt ett gevär. Va det extra i parfymen, den som vackra kvinnor bär. Säg ett ord som blir bevingat, sätt en flagga på en topp. Spring på under tre minuter, ett 1500 meters lopp. Korsa apor med kaniner, få ett pris ur kungens hand. Se till att skaffa några ungar, eller sätt en värld i brand. Vi kommer alltid att leva, vi kommer aldrig att dö..."
Det finns många anledningar till att jag är tacksam att jag bor där jag bor - det här är en "att kunna sjunga högt utan att bry sig om vad grannarna tänker". Liljekonvaljerna i trädgården är en annan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback