13/11; söndag

Naturens skönhet nockar mig. Förblindar. Trollbinder. Det är så vackert. Gör mig stum. Av beundran. Alla kristalller av frost. Jag försöker att öppna ögonen. Vill komma ihåg. Låta ljuset träffa näthinnan och skapa minnen. Mamma hade sagt att det var "levandes grannt". Jag tittar mot himlen - som skiftar i alla färger. Någonstans... någon gång?
Jag rider blyte mitt i paradiset på jorden. I allt det vackra.
Jag åker på dressyrtävling och tittar på Kim och tindra.
Jag åker hem och äter högrevsgryta och blåbärspaj med familjen och svärföräldrarna. Vi räfsar. De andra åker på innebandy och jag går en runda med myggan. Går till pappa och ger en liten gåva på fars dag.
Jag hoppar ner i badet. Musik. Bubblor. Jag försöker vara i nuet. Njuta. Solen går ner. Himlen brinner. Jag tittar mot stjärnorna som sakta tänds på himlen.
Tänder ljus. Tittar på wadlings program på så mycket bättre. Jag minns den fantastiska konserten på växjovteater när jag första gången mötte Freddie.
Ikväll blir det träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback