Uno

Spelar spel. Kortspel. Uno. Det förenar. Till någon blir dålig förlorare.

Man får tänka sig för när man spelar "finns i sjön" med en femåring. Precis som man får tänka sig för att inte ställa frågan vad vi ska äta: "köttbullar eller pytt i panna". Om den ena killen säger det ena - så säger garanterat den andra killen det andra alternativet... Vi ska ju ändå äta det andra imorgon...
Precis lika lite skulle sociala medier och tidningar behöva skriva att "vinterkräksjukan" är här. Det vet man väl... Den lurar i varje hörn. Hela hösten. Hela vintern. Och hela våren. Dagis behöver inte sätta upp lappar. Jag kan gå vara lyckligt ovetande. Jag kan ju ändå inte påverka det... Jag kan inte sluta ta i handtag eller lämna barnet på dagis. Visst är det bra att regler sprids, så att smittan sprids minimalt. Men jag vill inte läsa det överallt. Hela tiden. Hela hösten, vintern och våren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback