22/10; lördag

En ridtur på finaste blyte fick inleda dagen.
Sen kom pappa. Han skulle hämta hem en massa verktyg som vi använde vid bygget. Kartongerna var tomma... Jag tänkte att Anders hade lagt det någonannannstans och skickade ut honom i ladan. Allt var borta. Verktyg. Sågar. Röjsåg. ... stulet... inbrott...
Det fanns ingen gräns mellan mitt och ditt.

Där någonstans tappade jag lite av tron på godheten. Jag tappade farten i dagen. Ville liksom inte mer. Fick lite nog... Men jag klippte lite gräs och samlade lite löv, medan gula löv virvlade ner som snö... städade lite ute och inne. Läste läxa med Linus. Och tittar nu med ett halvt öga på lakersmatch som lakers ligger under i efter första perioden med 2-0 mot Färjestad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback