10/9; lördag

Ett före VM - och ett efter...
Förberedelser.
Idag ett galoppass. Mot VM. Varje steg är planerat. Parerat. Fokuserat. På säker hand. Stabilt. Jag rider varje steg. Så brakar kan. Backe upp. Backe ner. Genom de småländska skogarna. På den vita Springaren. Fortfarande är det en bit kvar. Men om allt hår dom det ska - så springer han återigen VM om en vecka. Om exakt en vecka. Under sydafrikansk flagg. För mig spelar det ingen roll...
Jag kommer vara lika orolig. Lika lycklig. Det spelar ingen större roll vilket land han springer för. Vilket land han springer i. Det är baron som springer - av all träning vi har gjort. I de småländska skogarna. Ibland är det inte målet som är det viktiga - för mig är det vägen dit. All annan framgång är bonus. Det är vägen, inte målet, som gör resan värd. Jag bryr mig inte om prestige. Jag vill bara att baron går hel ur det här. Jag vill bara att baron mår bra - då mår jag bra.

"Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr." Karin Boye

Linus, myggan och jag åkte till badplatsen i eftermiddag. En fantastisk eftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback