21/9; onsdag

Jag är trött... Trött på sjuka djur. Trött på att inte sova. Förra veckan oroade jag mig för baron - innan tävlingen, och efter. Jag åt i te ordentligt. Och sov inte...
I natt vaknade jag av myggan. Hon mådde inte bra. Hade kissat blod. Och jag i såg att hon behövde komma till veterinär. Anders skulle jobba i Malmö. Och Linus till tandläkaren. Farmor och farfar mötte upp honom. Jag hade en lektion och åkte till veterinären. Jag lyckades få ett kisseprov och det visade både blid och bakterier. De behöll henne för att göra ett sterilt prov. Efter jobbet åkte jag runt till apotek. Och hämtade myggan. Nu sitter jag på sigges fotbollsträning. Sol. Försöker lugna mig. Kroppen är på helspänn. Det snurrar i huvudet av alla prov som ska rättas, och lektioner som ska planeras. Ikväll väntar gympa. Imorgon ledig dag.
Nu vill jag ha friska djur. Lugn. Och ro. En dag som blir som den är tänkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback