6/9; tisdag

Spilld kaffe på den vita tröjan - på väg till jobbet - jag vände. Bytte tröja.
Kom till jobbet. Larmet hade gått. Vi fick stå utanför i tjugo minuter.
Kom in till en icke fungerande kaffemaskin.
Två kemilektioner.
Föreläsning på veab.
Fick höra att en kollega skulle säga upp sig. Byta karriär. Innan det är för sent.
Lunch. Och då ingick toabesök och kaffe.
Kemilektion.
Och två biologilektioner. Och där någonstans kom huvudvärken.
Väl hemma hade Sigge blivit hämtad av en vän och Linus hade en klasskompis hemma.
Mackor. Hängde upp en tvätt och Slängde in en till i maskinen.
Två skrattande pojkar i badet.
Och så körde jag dem till fotbollen och hämtade Sigge.
Lagade mat.
Klara och Anders kom från innebandyn och Linus från fotbollen.
Jag tog en promenad med myggan. Lyssnade på en pod. Om wilmer utan diagnos. Om rädslan. Kärleken.
Nu sitter jag i soffan. Och som så ofta nuförtiden får jag be kroppen slappna av - spända muskler utan anledning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback