17/8; torsdag

Det är Nu jag hade behövt det. En mamma, en hustomte, en städare, en hushållerska, en vaktmästare, en barnpassare/sällskapare - en Någon... En hjälpande hand. Någon som klappade mig på kinden och sa att det ordnar sig. 

Jag började dagarna med lite jobb hemifrån, för att sedan köra till jobbet och därefter vidare för att tanka bilen innan föreläsning gen spm började kl nio på katedral. En bra föreläsning. Om migrationserfarenhet. Om kulturer. Om möten. Om välkomnandet. Jag fortsatte tillbaka till jobbet, åt lunch, innan nästa möte. Hänta klara och Annie i stan. Handla. Hämta Sigge. Hem till Linus. Hem till kaoset. Förfallet... börjar hänga upp tvätten som jag slängde in i maskinen i morse, städade köket. Golvet i badrummet. Tar fram dammsugaren. Linus ska på fotboll. Anders spelar golf innan innebandymötet. Mat ska lagas. Gräset borde klippas och hunden rastas... 
Nu känner jag mig otillräcklig - för mina barn, för mitt hem, för mina kollegor... Hoppas det känns bättre snart...


Kommentarer
Postat av: farmor

tomten har tagit ledigt återkommer i september kramar tomtemor

2017-08-18 @ 21:30:24
Postat av: farmor

tomten har tagit ledigt återkommer i september kramar tomtemor

2017-08-18 @ 21:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback