25/8; fredag

16 augusti 1994.
Då förändrades mitt liv.
Jag kände det direkt.
Första gången han höll om mig.
Första gången vi pussades.
Där. Då. I parken. Genom natten.
Började vår resa genom Livet.
Det är många år sedan. Typ allt jag kommer ihåg.
Mycket har hänt sen dess.
Och vi har gjort det tillsammans. Tagit oss igenom det gemensamt.
Alltid.
Oftast gör vi varandra bra.
Hjälper varandra framåt i tankarna.
När jag satte mig vid datorn trodde jag att jag visste vad jag skulle skriva. Det handlade om andra saker... Men så såg jag datumet. Om inte Vi hade funnits hade inte Mitt Liv funnits. Allt beror på det. Det enda som är viktigt var att vi träffades - resten är en följd av det. Det är han som gör mig till den jag är. Datumet förändrade mitt liv. Drog upp riktlinjerna för det. Och på ett annat sätt skulle det handlat om precis samma saker. Tro. Hopp. Kärlek. Att få vara den man är. Acceptans. Trygghet. Respekt.
Imorgon är jag i Göteborg - den lilla hästen med det stora hjärtat ska återigen ta oss på spännande äventyr. Vi ska visa distansritt på ryttar-EM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback