20/12; onsdag

Jag sitter och tittar på när Sigge spelar fifa. Han är grym. Han kan alla spelare, lag och finta... Jag hann ut en runda innan det blev mörkt. 
Sedan sommarsolståndet inföll den 21 juni har solen gått upp senare – och gått ner tidigare – för varje dag som går. Det har blivit mörkare och mörkare - för varje dag... Men håll ut. Klockan 17:28 på torsdagen imorgon inträffar vintersolståndet, och solen börjar i stället gå upp tidigare och ner senare. Imorgon är det årets mörkaste dag... minst antal soltimmar ... men sen vänder det, och vi går mot ljusare tider igen... Och som vi behöver ljuset nu... Jag är trött. Jag har ont. Vintersolståndet bör firas mer än midsommarafton. Dessutom väntar jullov imorgon efter en julavslutning ned idrottsfest och julmacka. Vi borde dricka Champange. Håll i - håll ut! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback