12/2; söndag

Känslan när baron brakar iväg... skuttande, åt sidorna, framåt och bakåt, uppåt och neråt. Till synes utan kontroll... Jag skrattar mest. Känner honom. Tittar bakåt för att se att han inte drar med sig tindra. Känslan när man fattar en ny galopp. Han lugnade sig efter en stund. En något mer samlad galopp. 

Och så har Linus, myggan och jag åkt skidor. 
Sigge har spelat hockey. 
Klara har tittat på innebandy. Två matcher. Sigge och Anders en. Och så handlade de. Jag har klippt myggan och ett par killar. Och nu tränar Anders. Innan jag ska träna. 
En del helger blir liksom inte mer spännande än en hopplagaloppstund på baron...





Och återigen förundras jag över engelskaläxan... En följetong utan slut... Den här gången passar inte glosorna alls till texten... Vad är meningen med det? Finns det någon? Eller har någon återigen haft otur i tanken? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback