15/2; onsdag

Imorgon ska Myggan till veterinären - för att få maskmedel, för att få följa med till Norge. Då behövs stamtavlan... Och den vet man ju var den är... men var? Började leta. Stillsamt. Efter hand mer frenetiskt. Man letar på alla ställen där den möjligtvis skulle kunna vara. Ma hittar saker som man inte visste fanns. Som man inte trodde att man hade kvar... Högar med papper. En gång. Två gånger. Jag har alltid varit ganska dålig på att leta... Paniken börjar infinna sig... Alla de ställen där jag trodde att den skulle vara på, har jag redan letat på. Och så börjar jag bli sen - till dagis, och till jobbet... Men vet att det bästa är om jag hittar den - nu - annars har jag svårt att fokusera på dagen. Varför skulle jag börja leta efter den innan jobbet... Jag har ju en kväll. En natt. Och en halv dag på mig... Tittar i spritskåpet - en gång, där fanns nämligen "viktiga" papper förr... Men de har blivit förflyttade. Ser liksom mappen framför mig... Anders har också letat i skåpet. Jag tittar igen. Varför. Så orealistiskt. I spritskåpet! Och så plötsligt finns den framför mina ögon. Bland flaskorna. Precis där jag trodde. Lugn infinner sig. En känsla av tillfredsställelse. Jag har blivit bättre på att leta...
Åker till dagis, och vidare till jobbet. Jobbar. Står på labbet. och får återigen sådär fruktansvärt ont i ryggen. Vet inte hur jag ska stå. Vet inte hur jag ska lyfta benen. Försöker böja mig. Försöker sitta. Det gör bara så ont... Detta händer mest på labbet. Och idag, precis som vid tidigare tillfällen, så släppte det en stund efter labben...
Kom hem sent efter utbildning. Gick en runda med myggan - fortfarande i sol. Underbara eftermiddag! Hänger tvätt och plockar upp och ner i diskmaskinen. Lagade mat. Åt. Skickade iväg Klara på fotbollsmatch - hon ska spela med damlaget ikväll. Nu har jag lämnat killarna på fortet - innebandymatch för A-laget. Hämtat joggi - som ska få följa med till veterinären imorgon. Och för mig så väntar gympa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevlig resa till Norge! Visst behöver man hundpass också? Kram Mia

2017-02-16 @ 08:04:16
Postat av: Anonym

Japp

2017-02-16 @ 08:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback