2/2; torsdag

Jag städar. Dammsuger och tvättar golvet. Frid på utsidan, när det är strid på insidan... När det gnager. Och så bestämmer Sigge att han ska leka med Oscar. Jag släpper städningen. Och åker till stallet. En inre stress. Mockar. Fyller på vatten och hö i farlig takt. Gör i ordning blyte. Skrittar iväg... lugn. Här andas jag som bäst. Släpper lite på trycket. Ett par tårar. Ett par andetag av  lite fulgåt. Tänker på att jag snart fyller 40, och min mamma är inte med... Hon borde vara med. Min ledstjärna.  Jag minns hennes fyrtioårsdag. Jag borde planera pappas 75årsdag och Anders 40årsdag. Men orken finns inte. Och sedan lugn. Tårarna torkar.  Det finns bara jag och blyte. Och vi gör det bra. Vi gör varandra bra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback