17/1; tisdag

Igår inledde jag utvecklingssamtalsveckorna med tre samtal. 

Jag red på kvällen. Den kalla kvällen. 
Orken tröt. Och jag hittade den här bilden - den matematiska formeln som kan räkna ut att just gårdagen var årets deppigaste dag. 

Idag har två klasser haft prov. Jag har hunnit rätta dem. Och haft fem lektioner. Och lagat mat. Och varit på fotbollsträning. Sushi räddade upp dagen. Men kvällen grusades av hiskelig klåda på händer och fötter. Svullna och röda. Troligtvis en allergisk reaktion. Men på vad? 

Snart kommer nog Anders och klara hem från innebandyträning. Sigge ska läggas. Och en hund rastas. 
Det är kväll. Vetskapen om att ett gott dagsverke har gjorts. Och vila väntar. Trötthet i alla celler. Förlamande. 
Imorgon väntar tre utvecklingssamtal. Lektioner. Planering. 
Jag betar av. Men det börjar om. 
Men i huvudet finns trösten och vetskapen av att det redan har det redan har varit Årets Deppigaste Dag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback