18/1; onsdag

Lång jobbdag. Klara hade hämtar Sigge på dagis. När jag kommer hem är killarna hos morfar. Klara bakar bröd. Jag är hungrig. Börjar laga mat. Diskuterar menskoppar. Växthuseffekt, mail, träning... med klara. Samtidigt som jag försöker rengöra gratängformen från i lördags, steker kött, skalar potatis, rensar avlopp... och klara utbrister: "bra mamma, det vill jag också kunna göra", när proppen löser sig. Jag erkänner att min första tanke var att ringa pappa - min andra var att ringa Anders... 

Maten är klar. Jag meddelar killarna. De vill att jag ska möta upp. Slänger i mig maten. Går och möter. Ger killarna mat. Plockar undan och drar igång diskmaskinen, slänger in en maskin tvätt. Och läser engelska med Linus. Klara åker på fotboll. 
Den stora tröttheten kommer krypande. 
Går ner i källaren. Och skåpäter en kaka - frusen. Känns som en alkoholist som smygsuper. 
Ikväll jobbar Anders länge - han är fortfarande på jobbet. Förhoppningsvis(?) kommer han hem innan gympan. Jag har lite dåligt samvete för hunden som bara har fått en kort promenad...
Jag vill inte säga uttrycket "jag är trött", det känns så klichéartat, men det är typ den enda känslan jag känner just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback