ensam

Anders lyckades ta ett tidigare plan från Stockholm. Och kom hem tidigare än väntat. Nu har barnen och han åkt för att titta på Vipers. Sitter ensam hemma - det är väldigt sällan jag är det. Och jag känner mig alltid så "slapp" när jag sätter mig i soffan, själv... Jag ser allt som "borde" göras. Jag passade på att jobba lite. Dricker ingefärsshot som jag kokade idag. Tänder ljus. Och sitter under filten. Jag fryser. Kokar citronvatten - och tänker på mamma. Hon brukade göra det till mig när jag var liten och inte mådde bra. Ser ett stjärnfall - och önskar mig, precis som alltid de senaste tio åren (när jag ser stjärnfall, slår en pepparkaka i tre bitar, får en mandarin med elva bitar...), samma sak... Tänk att bara få träffa mamma en enda gång till... Om så för en minut...
I mig finns alla de "sju dvärgarna": Trötter - orken finns inte... försöker... men..., Det är så mycket som är roligt - som jag borde se fram mot - men just nu orkar jag inte. En dag i taget. En stund i taget. Kan det bero på mörkret? En infektion? Utvecklingssamtalen som ligger ovanpå, och slukar lediga stunder. Ca 12 timmar "extra" jobb fördelat på tre veckor... Otillräckligheten... "Blyger": gick i affären idag, Sigges skor gick sönder igår och vi var tvungna att köpa nya... jag orkade knappt möta blickar eller prata med de jag mötte som jag kände... "Butter": orkar knappt le, "Toker": när orken inte finns, rinner det över... "Prosit": jag känner hur det kliar i halsen - jag dricker ännu mer shot, försöker kämpa emot bacillusker som hotar..., är trött i alla celler... "Kloker": försöker vara klok och förnuftig, försöker vila och inte tänka för långt fram... en sak i taget, försöker se det som jag mår bra av, och som ger mig energi, trots att jag inte känner att jag orkar... och sist men inte minst "Glader"! Alla känslor på en och samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback