29/6; torsdag

Idag är det 11år sedan jag såg min mamma i livet för sista gången...

Imorgon har hon varit död i 11år...
En hel livstid... dötid... 
Mina värsta 11år. 
Men det har också varit bra år. Så mycket viktigt och fint har hänt de här elva åren... 
Jag kommer göra som jag har gjort ända sedan den dagen - påminna mig själv att det värsta redan har hänt... Jag kommer kunna andas och se genom tårarna. 
Morgondagen ska vi ägna åt packning och färd till Köpenhamn. 12 mil ska ridas i Köpenhamn på lördag. Baron och Yvonne. Blyte och jag. Klara och Kim ska grooma. Jag ska köra killarna till moheda och göra pastasallad. 
Efter den här helgen tar jag paus. Ekö. BaraVara. Faniljehäng. Andas djupa andetag. Rida för att jag vill. När jag vill. Och kan. 

Den här veckan har vi välkomnat en ny pålle på rävargård. Nytt liv. Liv. Och död. Går hand i hand. Varje dag. År ut och år in...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback