20/3; måndag

Jobbar till 17. Inser att vi inte har hunnit handla. Helgen har varit späckad med innebandy, hockey, fotboll, ridturer. Läxläsning. Jag kör hemåt. Hämtar Sigge. Går ut med Myggan - innan det blir mörkt. Anders handlar. Vi äter tillsammans. Och så är det innebandymatch ikväll. Vipers spelar kvartsfinal. Anders och Klara ska dit - killarna hade nog gärna velat... Men det är skola imorgon. Och så kommer kommer känslan av att Linus behöver träna lite inför matteprovet på fredag. Återigen blev det jag. Linus. Och läxan. Vi har gjort det i helgen. Men är det prov - behöver man öva lite varje dag. Vad gör de i skolan? Känslan av hopplöshet. Känslan av frustration. Känslan av otillräcklighet. Hittar bra spel på paddan. Klockan. Datum. Multiplikation. Det går framåt. Jag känner att Om Man Gör Rätt saker - Om Man Ger rätt hjälp, så går det... Det behövs ganska lite. Jag lägger Sigge. En stunds vila. Lugn. Vi vill så mycket. Jag gillar vårt aktiva liv. Och jag älskar det - oftast. Att vi får ihop det. Att vi hinner det vi vill. Bara vi vill. Men ibland - blir det Lite mycket på Lite för kort tid... Ibland kommer känslan av att någon, eller något, kommer i kläm. Då behöver man andas. Ta en sak i taget. Bryta ihop - lite. Och komma igen. Och påminna sig om vad som är viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback