12/11; söndag

Jag red på morgonen. Ett föl hade rymt. Jag fick laga staket, och jaga in fölunge. Ta ut de andra hästarna. Fixa stallet. Tur att jag fick sällskap idag av Johanna.
Åkte hem. Anders och Sigge var på hockey. Linus, Klara och jag gick en runda med Myggan. Lunch. Kloklippning. En snabb avsugning av golvet. Innebandymatch för Klara - den andra den här helgen. Jag tog killarna och köpte skor till Linus - och så tittade vi på matchen. De förlorade - för andra gången den här helgen... Vi åkte och handlade. Anders åkte på innebandy. Vi åkte hem - stannade till hos pappa med en farsdagspresent. Fars dag. Min pappa. När vi växte upp räckte inte alltid pappas tid till - han lagade båtar, sålde båttillbehör. Åkte på crosstävlingar, lagade hojar. Han ville alltid väl. Det finns ingen som ger så hårda kramar som han. "Stannar ni en stund?" "Nej, vi ska vidare, plocka upp mat, laga mat, fixa utklädningskläder till morgondagen då killarna ska vara utklädda till någon "bokfigur", killarna ska duscha, jag ska träna... och stupa i sängen, igen...". Mental och kroppslig kolapps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback