13/11; måndag

Jag började dagen i perfekt balans - lite låg energi, men frost, glad hund, genom skogen mot gryningen. Jag gjorde mig i ordning och kom till jobbet - pratade med en kollega.
Sedan ringde tandläkaren och jag skällde ut henne. Trött på deras dåliga framförhållning. Trött på att de har tagit fel röntgenplåtar. Trött...
Sedan kom administratören på skolan och bad mig vicka imorgon - i en klass jag inte känner, i ett annat arbetslag. Jag blev ännu tröttare.
Åt lite lunch. Såg fram emot en kopp kaffe. Mjölken var slut. Trött...
Trött på att inte kunna säga nej. Trött på att ställa upp. Trött på att det är så olika. Trött på spilld mjölk. Trött på att skjuta budbäraren och att skjuta från höften. Trött... i märgen, i själen. Nu ska jag mobilisera energi. Nu ska jag strax möta en klass med yra elever. Och jag kommer att le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback