24/11; fredag

Idag är en sådan dag - när kaffe, en stark värktablett och Voltaren gel får ge mig liv. En dag när jag egentligen bara vill ligga still, kapitulera inför faktumet att kroppen, rygggen, inte vill... Men det alternativet ryms inte i mitt liv... Jag har lovat Sigge och en kompis Leos. Och så ska jag handla inför ett litet tjejkalajs här hemma ikväll. Och städa lite i för densamma. Och hämta klara i skolan. Och lämna henne på innebandy, och killarna hos Malmgren - där sluter ansers upp, han är i Stockholm.
Hela kroppen är spänd. Försöker motverka varje ond rörelse. Försöker hindra mig från att göra dem. Den vägrar slappna av... Och jag vägrar att ge upp. Vägrar att låta kroppen begränsa. Vägrar att kapitulera! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback