19/10/ torsdag

Jag kom till stallet med en förhoppning om en tur i dagsljus. Jag gjorde en del i stallet och gick för att hämta blyte. Då såg och hörde jag mammahästarna. De hade inget vatten. Jag har svårt att ignorera dem... Jag började dra slangen - den räckte inte. Försökte få ihop slangar, det gick inte. Jag bråkade länge med slangarna medan mörkret sänkte sig... Efter en del högljudda svordomar bestämde jag mig för att dra dunkar, vilket inte är roligt när ryggen värker. Just för tillfället har jag problem med ryggen igen. Det strålar ner i högerbenet.  Jag  begav mig ut i  mörker och kom fram till att sånt här kan få mig att dra mig för att erbjuda hjälp på vardagar, i mörker... åtminstone när slangarna inte är i ordning... Tur att blyte gav mig positiv energi. 

Fick minne på Fb idag. Två år sedan. 

Och idag såg det ut så här:

Nu tid för vila. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback