24/4; tisdag morgon

Vaknar. Fixar håret - en hyfsat bra hårdag. Klär mig i rosa - försöker hålla kvar känslan av vår - trots att jag huttrar av kyla. Sätter på musik "wake me up" - sjunger med. Flätar Klaras hår. En kelen katt stryker sig mot benet - jag föser vänligt, men bestämt bort den. Jag skär melon i bitar - som Sigge ska ha till fruktstunden. Fram med en påse - nej, en burk - de får inte ha påsar, det prasslar. Hunden ska ha mat. Och katterna. Sätter på kaffe. Frukost. Gammalt, torrt bröd i lådan - någon har inte stängt påsen. Torr skinka - de där självstängande förpackningarna är inte alltid så bra... Slänger ut det som förstärkt frukost till hunden. Linus - är han vaken? Och han ska ha gympa och direkt vidare på fotboll. Måste packa. Allt får inte plats i en väska... Det är trångt i hallen. För trångt. Går på varandra. Stress i kroppen. Lämnar hemmet - efter en snabb puss, och "ha en bra dag". Lämnar på skolan. Kör mot jobbet. Går med snabba steg mot jobbet. För snabba. Försöker sänka farten. Sänka axlarna. Och le. Ny dag. Ny tillkortakommanden. Nya möten. Nya möjligheter. (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback