14/2; onsdag

På morgonen stod en bil och blinkade på vägen. Den körde sen. När jag skulle åka till jobbet hängde det en viltlapp på vår grindstolpar och jag hoppade ut -i diket låg ett dött rådjur. Rip ollon. Alla hjärtans dag idag - och ollons hjärta slutade att slå... Ollon som var hos oss varje kväll och natt och åt ekollon tillsammans med "bollon" och "kollon". När jag kom till jobbet fick jag ett sms av Anders:  (null)
Bengt är Martinas pappa. Han var eftersöksjägaren som skulle ta hand om ollon. Utan kontext blir lätt sms:et lite märkligt! 
Precis som jägermeisterflaskan som stod på mutt skrivbord idag.  (null)
En kollega skulle tackas av. Vi gjorde en tavla med olika saker som kan förknippas med honom. Flaskan var en del av det. Precis som lakers, stort hjärta, skidåkning, hästar, kaninburar och stolar...
Alla hjärtans dag - med tacksamhet för farmor och farfar som kom med matleverans till vår fjällenresa, gick promenad med killarna och myggan, vår på återvinningen...  (null)

Tacksam för kärlek, godis och teckningar! (null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback