11/1; torsdag

Sådär ja. Första jobbbveckan efter lovet är avklarad. Jag påminner mig själv om några regler som jag har satt upp genom åren - tror det var när jag pluggade... Säg inte "jag Måste" - det finns väldigt få riktiga måsten i livet; typ andas, dricka och gå på toa. Ofta är det: " jag vill", "jag behöver", " jag borde"... Och en annan regler är att inte säga "jag är trött" - när jag inte är det. Det får sällan någon annan att bli piggare - och inte mig själv heller... 
Jag tänkte på det jag skrev igår. I måndags hade jag, efter en genomgång, en övning. Flera elever behövde lite hjälp. Det gick fort att få dem komma vidare - samtidigt såg jag att en elev inte kom ihåg alls. Där finns stora kunskapsluckor och jag hade behövt sitta där hela tiden. Coacha. Förklara. Backa. En till en. Hela tiden. Jag fick välja. Hjälpa en - eller offra en och hjälpa femton... Aldrig tillräcklig. Bra för många - men inte för alla... Inte stolt... (null)
(null)

Idag kunde vi dela två klasser i halvklasser - jag hann prata med alla elever under lektionen. En skön känsla.
Ikväll tog jag en ridtur. Hästen. Mörkret. Vi. I litenheten - i oändligheten.  Vi gjorde varandra gott. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback