6/1; lördag

Snart är jullovet slut - och jag kan konstatera att vi fick den välförtjänta vilan, vi behövde. Min kropp har fått återhämtning - och nu känns ryggen bättre. Den är inte bra, fortfarande strålar det en del ner i benet - men det är bättre! Jag har hunnit rida en del - vilket jag mår bra av. I kropp (även om det faktiskt också gör ont...) och själ. När man hör andra säga "vi har farit omkring och ätit mat" - så kan jag konstatera, och vara nöjd, med att mest ha varit hemma. Hunnit umgås med varandra och en del vänner. Vi har hunnit rensa en del. Ni vet "ut med det gama"... Tänka nytt. Sortera bort. Strukturera. Förändra. Det är sådant sm kommer med det nya året - och ledighet. Ännu ett konstanterande - att när jag städar, vilket jag gör ett par gånger i veckan, och mer rejält en gång i veckan, så räcker tiden bara till att göra det på ytan, det mest akuta åtgärdas, tvätten plockas in, saker plockas undan, golven dammsugs och tvättas, toaletterna städas, speglar putsas - ytan poleras... när Anders städar blir det mer på djupet. Lådor städas, skåpsluckor poleras, det slängs saker, källaren får en struktur, Sigges rum rensas ut... Det händer ju dock inte så ofta... Men på jullovet har det hänt. Återigen kan jag konstatera - att vi kompletterar varandra bra. Jag och min man.
Idag är Anders och Klara på innebandycup i Eksjö. Och jag har fortsatt rensningen - idag av min garderob. Länge - typ 10 år - har t.ex. mina möhippekläder varit en del av min garderob. Idag åkte de ner i källaren... Och jag har fortsatt städningen - dammsugit, plockat in tvätt, tvättat ännu mer... Det är skönt så länge ordningen finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback