14/6; torsdag

En ledig morgon. Framåt eftermiddagen ska betygen fixas. Revyn genrepas och spelas upp. Avslutningsfest för niorna. 
Jag hjälper Linus att plocka blommor som de ska smycka kyrkan med imorgon. Jag kommer missa avslutningen - som vanligt känns det som - min klass går ut nian. Blommorna spretar - jag låter dem spreta. De Är olika. De har olika färg och form. Ger mångfald. Bryter mönster. De har olika förutsättningar. Att överleva. Tids nog kommer de pressas ner i en vas - för att passa in.  (null)

Vi går till skolan. Vem ska hålla myggan? Båda pojkarna vill. Båda får. Men Sigge först. Mitt skrik tonar upp. Frustration över det som varit. Blommorna i handen ett hån i sommaridyllen. 
Lämnar killarna och blommorna på skolan. 
Fortsätter min runda med hunden. Sakta genom landskapet. Plötsligt blir jag rastlös. Det går för sakta. Det är för mycket som ska ut. Jag börjar springa. 7 km på halva tiden. Jag springer för livet. För att få ut frustrationen. För allt som är mig kärt. För att jag kan. Och vill.  (null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback