7/6; torsdag

En dag med labb och konsert på jobbet.  (null)

 idare på öppet hus på f-3. Hem. Försökte stjäla några minuters vila i soffan samtidigt som jag prisade mig själv för att ha förberett pastasalladen igår.  Fotbollsmatch i Lessebo. Förlust för killarna. In i märgen trött. En dålig kroppsdag. Jag ser fram mot en stund i soffan innan sängen. Då kommer Linus på att bokrecensionen som han hade hävdat var till nästa vecka - är till imorgon, precis som jag trodde. Lägger Sigge. Försöker skriva en bokrecension för en bok jag inte har läst, samtidigt som mittbästföreklockslag för länge sedan har passerat. Linus hade dessutom bytt bok från den jag föreslog - till en som var något för svår... irritationen stiger. Pulsen ökar, liksom tonläget i takt med att tålamodet sjunker... Försöker sätta mig in i boken. Men hjärnan vill inte samarbeta - tar liksom inte in orden, skapar ingen helhet... Då kommer klara - älskade klara - "jag kan hjälpa Linus. Jag har läst boken, jag vet vad den handlar om." Jag går ut. Sätter mig i den lite svala, men så sköna kvällen. Andas. Nerifrån magen. Sakta. Vilar i andetagen. Min räddande ängel.  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback