12/3; måndag

Red en runda efter jobbet. Från 0 till 100. Från filbunke till drake. Plötsligt utan förvarning. Kapriolsprång. Men han ville få med mig hem. Och lugnade sig igen. 
Kom hem. Åt mat. Duschade och la Sigge. Hittade en lapp - nej två. Från bibliotikarien. En efterlysning av en bok som sades ha lånats 2016. Vi minns inte boken och titeln kändes inte som en bok Linus skulle lånat. Och en påminnelse om en nylånad bok. Från 0 till 100. Lugn till irriterad. Utan förvarning. Började skriva ett mail - nej två. Men avslutade inte dem. Man ska inte skriva i affekt. Bibliotikaren är ny och vill ha koll - men det har gått till överdrift. Vi har tidigare fått påminnelser till Linus på böcker som Sigge har lånat... Jag vill ha koll. Irritation och frustration bubblar. 
Och sedan - en fråga om hur det gick på no-provet. "Jag blev inte godkänd". Han är godkänd! Men kanske inte provet! Jag är trött på att han ska behöva misslyckas. 
Så mycket frustration i mig. Det vill ut. Behöver frusta som en drake. Behöver skrika. 
Käken värker. Oro i kroppen. I själen. I hjärtat. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback