29/4; måndag

"Kan någon ta lektionen med c71, ordinarie lärare är sjuk?" Det är ingen fråga, egentligen. Jag kan inte - jag har planering gstid med mina kollegor, jag behöver kopiera ett prov och... "Jag kan inte - men jag löser det...".  Det är problem med skrivaren och nätet, och några elever saknar sin dator som har varit på lagning... Jag löser skrivarproblem, hämtar vaktmästaren som lämnar ut datorerna, planerar snabbt och samtidigt. Jag löser det. På vems bekostnad? 
Och så är det en projektor som jag inte får igång, efter lite trixande går det. Jag löser det.  (null)

En konferens som plötsligt förstelärarmöte ska hålla i. Jag löser det. 
Idag var det på min bekostnad. Min energi.  (null)
(null)

Imorgon är det en bättre dag? Ibland kan det bara bli bättre! 
Nu sitter jag i solen och tittar på sigges fotboll.  (null)
(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback