10/8; lördag

(null)
När jag ligger i sängen hör jag regnet. Ösregn. Barnen ska på fotbollsläger. Sova i tält. Vi vaknar lite sent. Regnet öser ner. Ett muller långt borta. Var finns liggunderlag, sovsäckar, vattenflaskor, fotbollsskor, benskydden och regnkläderna? Regnkläder förresten - det har ju inte Linus. Han får ta anders gamla - dragkedjan funkar inte, men det finns ju kardborrar. Har ni tandborstar, shampo, deo, tandkräm och sovkläder? Ombyte? Och träningskläder till imorgon? Linus påpekar att alla träningströjor, fotbollsstrumpor och shorts är för små. För sent. Irritation i luften. De åker iväg. Anders kommer tillbaka efter en stund - Sigge skulle visst ha boll med sig och Linus glömde vattenflaska. Vi skulle packat igår... Vi skulle kollat igenom träningskläder och tandkrämsbeståndet...
Jag städar i ordning tvättstugan. Slänger in tvätt och lägger in ren i garderoberna. Rensar och städar Linus garderob. Hittar en del oanvänt, en del för smått, något som har hamnat fel och något som passar men är bortglömt. 
Jag fortsätter under frenesi och låga svordomar med diskbänken och toaletten av bara farten. Irritationen lägger sig. Jag drog nytta av den. Arbetade mig igenom den tills den la sig. 
Jag åkte stallet och tog en runda på blyte. Det hade klarnat upp och var uppehåll. Anders spelar golf. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback