8/12; söndag

Att vara i stallet är rena fysiklektionen. Ett ständigt kalkylerande. Mekanikens gyllene regel i praktiken.  Det man förlorar i kraft vinner man i väg (och tvärt om)". Ska jag dra ut slangen för att fylla vattnet i hagen eller bära dunkar? Vilket är jobbigast? Vilket tar längst tid? Och energiprincipen.  (null)
Energin är konstant. 
Och så vädret i alla former. En förnimmelse av sommaren i svansen. Ett ihållande höstigt regn - mitt i vintern.  (null)
Myggan försöker pynta och färga världen röd på sitt sätt. Hon slog upp såret på svansen igen och snabbt blev väggarna röda. Jag fick återigen bandagera den. Med svanstippen i rött tog hon julabadet i skogen. Vi letade vit mossa - såklart menar jag fönsterlav. 
(null)

Jag lagade pasta i julens färger.  (null)
Och granen.... Egentligen är det en gran som Anders hade plockat hem för att jag ville ha en liten på trappen. Den var för stor. Han fixade en mindre. Men hittade inte belysningen, och krukan välte i blåsten, så jag plockade in den istället. Inspirerad av bilderna från den pyssligare världen. Och ljusen.... när det inte blev som det var tänkt - får det bli som det blev.  (null)
(null)

Och så är julskinkan tryggad för nästa år. Jag såg det när jag lämnade klara på farmen igår.  (null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback