21/1; måndag

Idag är det kramens dag.  (null)
Jag hade behövt massor...
Min Macdator la ner idag. 
Tänkte att jag bara skulle skicka ett mail - eller just det, det hår ju inte... skulle lägga in frånvaron - elller... skulle kolla min planering och kalender... skulle göra en planering med en kollega - hennes dator la också ner... Energin från helgen försvann. 
Jag hade behövt en IT-tekniker. Att vara lärare och samtidigt behöva leka datortekniker är en omöjlighet. På vår, relativt stora, skola har vi en dataansvarig tillika vaktmästare och elevassistent. Ett omöjligt uppdrag. Idag hade jag behövt en personlig. 
Jag fick en lånedator. Men fick installera den själv - med lite hjälp av en go kollega.  (null)
Efter några timmar kom macen igång igen. Men planeringenstiden var för länge sedan slut. 
Det snöade idag, jag blev sen från ett möte - jag skulle hem och hämta Sigge för innebandyträning. Vi hann. Precis. 
Jag jobbade en och en halv timme när Sigge tränade. Vi kom hem och möttes av mat. 
Nu sitter jag i soffan. Anders och klara är på innebandyträning. Jag skulle behöva en godisbit. Eller flera!  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback