17/3; söndag

En promenad med ett par hästar och en kompis. Idel regn. 

Jag kom hem till fyra kompisar som hade fixat brunch. Värme. Gemenskap.

Ett hockeypoolspel för Sigge. Iskall arena.

En innebandymatch. 

En promenad med myggan. Och det slår mig att April kom tidigt i år. En  Nyckfull vän. Vädret ändrar sig lika snabbt som jag byter känslor. Värmande solstrålar. Iskalla kastbyar. Regn och hagelskurar som kommer lika snabbt som de försvinner. Färgglada regnbågar med lyckligt slut. Översvämmade vägar är lycka för en flatt.  (null)



(null)


(null)


(null)


(null)


"Faller regn över stan igen...April är en kall och nyckfull vän ... Dom säger att det finns en regnbåge i smärtan ..."
"Utan tårar fanns den inte där
Kommer maj står allt i blom
Kommer maj är snart sommaren här
Vem slåss för Gud idag
Vem slåss för kvinnan, för dom svaga
Allt det där det låter som en gammal riddarsaga
För mycket folk överallt, skogarna dör, haven dör
Allt rusar in vidare i mardrömmen och ingen tycks veta varför
Och förändringarna dom tar hundratals år
Det går långsamt, så långsamt ..."
"Vacker är den som reser sig, som vågar tro... Vacker den som är sårbar, vacker den som ser ..."
"Ser du långt där borta, ser hur det ljusnar
Det går en spricka i natten ifrån öst till väst
En strimma av hopp för alla trötta och frusna
Kom ut så ska jag skriva den här sången till dig
Det är vad jag gör, det är vad jag kan
Hör du hur fåglarna sjunger?
Snart står morgonen i brand!"
Imorgon väntar ett besök på Malmö sjukhus med pappa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback