24/11; söndag

Jag gillar inte den jag har blivit... den där som går in med skeptism, med ett negativt och kritiskt förhållningssätt. Jag har sett mig mestadels som en positiv person... Men jag är inte alltid det längre. Jag ser problem. Jag är benägen att ändra mig. Och gör deg oftast. Jag löser det. Och ser det ofta positivt efter ett tag... ser lösningar. Mycket som har hänt och de förändringar som har gjorts på jobbet på senare tid har lett till försämringar - kanske är det en anledning?  (null)

(null)

(null)
Anledningen spelar ingen roll. Ingångskänslan behöver förändras. Framför allt när jag ändå vet att det mesta blir bra - till slut...
Igår vid frukosten sa jag till Anders att jag kände mig stressad inför den stundande julen. "jaha - vad är det som stressar dig?" "Julpysslet och så..." Anders bryter ihop "men du har ju inte julpysslet på 40 år..." Det kanske är det som stressar - min bild av mig, mina förväntningar på mig själv och den jag är stämmer inte överens. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback