1/12; tisdag

I högtalaren strax innan 12 på jobbet: "Allvarlig händelse har inträffat. Stanna i salen." (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





I en tid när vi redan har det tufft. Två grova misshandlingar på lika många dagar. Det trygga blir otryggt. 
Chefen som kallar till möte: "vi måste upp på hästen igen."
Jag tog honom på orden. Jag åkte till stallet. I fullmånens ljus skingrade jag tankarna som inte vill stanna ikväll. Det är så många parametrar. Så många sanningar. Så många öden.  (null)
(null)
Och den finaste bilden som togs av stallkompisen anne på de vackraste vännerna:  (null)

Jag var uppe på hästen. Klamrade mig fast. 
Imorgon är allt som vanligt - trots att inget är som förrut. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback