4/12; fredag

Jag äter för fort. Springer för fort. Tänker fort - och ibland för fort. Jobbar fort - men inte tillräckligt fort? Blodet rusar för fort. Hjärtat slår hårt och oroligt. Hjärnan är på högvarv. Har jag gett alla elever - efter deras förutsättningar och rättigheter (till anpassningar) möjlighet att visa vad de kan? 
Tiden går för fort...
Jag vill hinna stanna upp. Se barnen växa. 
Hinna stanna upp och prata med eleverna, kollegorna, vännerna - och familjen. 
Vi tvingas att springa i skolsystemets ekorrhjul som ständigt trimmas till nya hastigheter. 
Vad skulle hända om jag lyssnade på rösten i huvudet "jag orkar inte"? Om jag skulle säga "nej". Sluta jobba på kvällar, helger och luncher. Skulle  någon annan göra jobbet? Skulle jag bli utköpt av kommunen? Skulle jag få lönesänkning? Skulle jag bli av med förstelärartjänsten? Skulle jag bli omplacerad? Skulle jag få sparken? Skulle jag bli få betala kaffet själv? Bli utfryst av kollegorna?
Det är svårt att veta men alternativet kan vara värre... (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback