24/7; fredag

(null)
Idag tog klara körkort efter målmedvetet pluggande och körande! 
Lättnad. Glädje. Frihet. 
Det ösregnar. Jag går en runda med hunden.  (null)

Och därnågonstans möts glädjen och sorgen. Mörkret och ljuset. Lättheterna och svårigheterna. Och självklarheterna är inte längre självklara. Där det enkla är svårt. Jag lyssnar på Emma örtgrens sommarprat. Samhället, vi, är dåliga på att ta hand om de som avviker från normen... Det blir så tydligt. Många gånger har jag fått be kollegor och vänner att tänka sig för hur de uttrycker sig - det är Någons barn, Någon, vi pratar om. Många gånger har jag fått en klump i magen av oro eller tårar i ögonen när jag hör och ser svårigheter som ska bemästras. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback