Avlopp

Det gick bra att rensa avlopp. 
Men att få ihop det igen...
Jag ger ju inte gärna upp - men i kombination med dåligt tålamod och kass rygg tog jag nu en paus...
(null)
Så nu sitter jag här - med en kopp kaffe, en katt på magen, avloppslukt i näsan, skitiga händer och en kass rygg... Jag sitter och tänker på hur ont man ska ha innan man kan få hjälp? Hur man gör när man söker hjälp? Var man söker hjälp? Hela året har smärta flyttat runt... om jag minns rätt började det med ett svullet pekfinger, sen var det en handled/tumme och nu en fot. Förutom ryggen då - som är ganska konstant dålig. Och ett knä och emellanåt en höft. Hänger det ihop? Jag skulle behöva någon som såg hela mig. Någon som tog tag i det utan att jag ber om hjälp - för den dagen jag gör det, då vill jag inte veta hur dålig jag är... I skåpet ligger morfin som jag fick när jag sökte förra sommaren. Jag har valt att använda diklofenak istället - självmedicinerat lite - men det är receptbelagt från och med i sommar. Jag vill och kan inte använda morfin. Jag vill inte ha ont. Jag ogillar ofrivilliga pauser. Jag vill! 
Nu ska jag göra ett avloppsförsök till - jag gillar inte att inte lyckas... Kaffet är slut och det finns de som har det värre än jag, och det finns dagar då det är ännu värre! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback